De economie globaliseert. In 2050 zijn er 9 miljard mensen op aarde. Consumenten vertrouwen bedrijven niet meer. Transparantie is cruciaal. De vraag naar biologisch en lokaal geproduceerd voedsel stijgt. Er ontstaan nieuwe businessmodellen zoals de deeleconomie en circulaire economie. Het klimaat verandert en grondstoffen worden schaarser. Zakendoen is aan het veranderen.

Organisatie

Business is changing. Door de steeds versnellende maatschappelijke uitdagingen en technologische ontwikkelingen ontstaat een paradigmaverandering. In het nieuwe paradigma worden Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO)

en maatschappelijke doelen steeds belangrijker voor bedrijven. Heartbeat Strategy begeleidt bedrijven bij de implementatie van MVO in hun dagelijkse business. Hiermee creëren wij Shared Value: maatschappelijke waarde én businesswaarde.

We firmly believe that businesses are THE perfect agents to lead transformation

- Heartbeat Strategy -

icon

Missie

icon

Historie

icon

Team

icon

Partners

Onze missie is om bedrijven te begeleiden naar duurzame businessmodellen. Wij adviseren over MVO-beleid, maken rapportages en verslagen, activeren medewerkers en onderzoeken de houding van andere stakeholders. We werken factbased, creatief en zorgen voor meetbaar resultaat.

Toren

  • De toren is een symbool van vertrouwen
  • De toren in het schaakspel is het enige stuk dat zowel horizontaal als verticaal beweegt: de maatschappelijke én de business-as]
  • Vertegenwoordigt mede-oprichter Tim, ‘De Schaker’

Heartbeat

  • We openen ivoren torens (organisaties), door hun doelstellingen en interactie met stakeholders te versterken.
  • We beraken zowel het hart (verantwoordelijkheid) als de beat (winstgevendheid).

Oneindigheid

  • Ons logo bestaat uit één lijn, die doet denken aan de vorm van het symbool voor oneindigheid ∞ wat de ultieme duurzaamheid is.
  • Deze lijn lijkt ook op het cijfer ‘8’, het aantal landen dat mede-oprichter Yasin ‘De Wereldburger’ in heeft geleefd.

Schild

  • Het schild staat voor stewardship of rentmeesterschap.
  • Het schild wordt gevormd door het midden van de drie circels van People, Planet en Purpose.

Het idee voor Heartbeat Strategy is ontstaan toen Tim Mazajchik and Yasin Amani elkaar ontmoetten tijden hun International MBA op Nyenrode Business Universiteit. Geïnspireerd door de combinatie tussen business waarde en maatschappelijke waarde ontwikkelde Heartbeat Strategy zich gedurende het MBA-jaar van een idee tot een concreet bedrijfsconcept.

Ontstaan

Yasin and Tim waren buren op de campus van Nyenrode. Zij zagen dat Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) als een rode draad verweven was door de verschillende modules van hun International MBA opleiding. In sessies met MT-leden van Philips, DSM, Achmea, IBM, Microsoft en andere vooraanstaande bedrijven, bleek dat MVO op dit moment de meest dringende uitdaging is op de managementagenda. De ervaring van 12 maanden Nyenrode en vele gesprekken leidde ertoe dat Yasin en Tim het vertrouwen hadden om direct na hun MBA samen Heartbeat Strategy op te richten.

Op dit moment zijn er ongeveer 1 miljoen zzp’ers in Nederland. Een fantastische diverse groep om mee te werken als je het aan ons vraagt. We zien onszelf als netwerkorganisatie met andere zelfstandigen. Op basis van iedere unieke klantvraag formeren we in een oogwenk unieke projectteams vanuit ons netwerk. Onze kern zal echter hetzelfde blijven: maak kennis met De Schaker & De Wereldburger!

Tim Mazajchik

De Schaker

Role

Tim is verantwoordelijk voor sales, analyse, product- en propositieontwikkeling.

Background

Tim heeft Business Studies (BSc) en Marketing Research (MSc, met genoegen) gestudeerd in Tilburg. Ook heeft hij een Internationale MBA behaald aan Nyenrode Business Universiteit. Hij heeft zijn ervaring opgedaan als marketing intelligence consultant in grote onderzoeksprojecten binnen de zakelijke dienstverlening, energie-, en vrijetijdssector en voor de overheid.

Fun fact: Tim was Nederlands kampioen schaken (onderdeel van een team van 4) toen hij negen was, en Nederlands kampioen Rapid schaken op zijn 15e.

Yasin Amani

De Wereldburger

Role

Yasin is verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering, partners, financiële- en MVO rapportages, trends en innovatie.

Background

Yasin heeft Bedrijfseconomie (BSc) gestudeerd op de Hogeschool Utrecht en zijn internationale MBA behaald aan Nyenrode Business Universiteit. Daarvoor was hij werkzaam als Internationale Project Controller voor een wereldleider in de baggerindustrie, waar hij een steile leercurve doormaakte door complexe maritieme projecten op te zetten en te beheersen.

Fun fact: Yasin heeft in totaal in acht landen gewoond. In chronologische volgorde: Iran, Nederland, Verenigde Arabische Emiraten, Oman, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Australië en Nieuw Zeeland (en weer terug naar Nederland natuurlijk!).

Femke Sikking

De ontdekkingsreiziger

Role

Femke is onze communicatiespecialist. Ze beheert onze interne communicatie (blogs, vlogs, mailings, website) en werkt mee aan projecten op het gebied van MVO-communicatie.

Background

Femke zit in het laatste jaar van haar studie Communicatie aan de Hogeschool InHolland in Den Haag. Daarnaast heeft ze verschillende communicatie- en verkoopfuncties vervuld, waaronder een succesvolle stage bij het Cultuurgebouw (Hoofddorp).

Fun fact: Femke heeft nu al ontdekt dat ze in staat is om alles te verkopen met een ‘C’: van chocola, couture en chokers tot cultuur.

Heartbeat Strategy is een netwerkorganisatie. We bouwen strategische partnerships met organisaties die waarde toevoegen voor onze klanten. Dit zijn onze partners met wie we samenwerken op projecten waar onze gezamenlijke expertise meerwaarde oplevert:

SAMR

Kansen, daar draait het om bij SAMR. Wij helpen organisaties om hun markten snel te vinden en kansen te realiseren. Essentieel om relevant te blijven in een wereld waar morgen alles al weer anders is dan vandaag.

Wij zijn een customer science company; wij kennen klanten door en door en weten hun gedrag daardoor goed te voorspellen. Zo helpen we jou om onderdeel te worden, én te blijven, van de belevingswereld van jouw klant.

www.samr.nl

Nyenrode Business Universiteit

Nyenrode, opgericht in 1946, is de enige private universiteit in Nederland. Leidende Nederlandse bedrijven zoals KLM, Shell, Unilever, Philips and AKZO hebben het initiatief genomen om een actiegerichte, internationaal georiënteerde generatie van nieuwe business leiders te trainen. Voor business, door business.

Nyenrode heeft als kernwaarden Leiderschap, Ondernemerschap, Rentmeesterschap.

www.nyenrode.nl

MVO Nederland

MVO Nederland gelooft in de kracht van bedrijven om bij te dragen aan een duurzame en eerlijke wereld.
In onze visie spelen bedrijven een sleutelrol bij het realiseren van weerbare en gelukkige mensen (people), een rijke natuur (planet) en een gezonde economie (profit).

WWW.MVONEDERLAND.NL

MVO Nederland is lid van CSR Europe

WWW.CSREUROPE.ORG